Klasse-indeling

20141108-clubwedstrijd-32 (1)Deventer

Om te zorgen dat je wedstrijden rijdt met tegenstanders die ongeveer hetzelfde niveau hebben wordt je ingedeeld in een klasse. Er zijn 5 klassen. Hoe sneller je schaats hoe lager de klasse waar je in rijdt. De snelste rijders vind je daarom in klasse 1.

In welke klasse je rijdt op de Deventer ijsbaan kun je zien op de site van KNSB Oost onder het kopje “Statistieken > Klasse indeling”, www.knsboost.nl.  Simpelweg je naam invullen en op zoeken klikken en je ziet in welke klasse je bent ingedeeld.

Heb je nog geen PR’s omdat je nog nooit een wedstrijd hebt geschaatst? Dan ben je automatisch klasse 5 en kun je je inschrijven voor Klasse 5 wedstrijden en de wedstrijden voor “alle_klasses”

Op www.knsboost.nl staan ook de  klasse-limieten waaraan je moet voldoen om naar een volgende klasse te promoveren.

Dronten

Dronten werkt niet met klasses, daar kun je je inschrijven voor elke wedstrijd van je leeftijdscategorie.