Zomertrainingen

Schaatsvereniging Zwolle is een fanatieke vereniging met ook in de zomer verschillende trainingsmogelijkheden voor alle leeftijden. In de zomerseizoen van eind april tot oktober worden verschillende trainingen aangeboden. Zo kunnen leden zich goed voorbereiden op het komende schaatsseizoen. Als lid bepaal je zelf aan welke trainingen je mee wilt doen. Voor vragen kun je altijd contact opnemen met de trainers.

IMG-20150615-WA0006

Fietstraining

De fietstraining wordt gegeven op de racefiets. Wielrennen is een goede training om te werken aan je uithoudingsvermogen.

Informatie fietstraining

• Het dragen van een helm is verplicht.
  • Neem een reserveband en pomp mee.
  • Neem voor de eerste en laatste trainingen lampjes mee omdat het vroeg donker wordt.
  • Zorg dat je racefiets in orde is.
  • Zorg voor de juiste kleding. Wij adviseren bij temperaturen onder de 16 graden lange kleding te dragen.
  • Er wordt vanaf een vooraf aangegeven vertrekpunt gestart.

Fietstraining 2019

Alle fietstrainingen van 2019 starten vanaf de IJsselbrug op de parkeerplaats bij de Venus.

Jeugd vanaf junioren A
Start: Maandag 29 april 2019
Trainer: Henk Jan Stuiver

Wedstrijdrijders en recreanten
Start: Maandag 29 april 2019
Trainer: Frits Spek

20160917_105656

Landtraining

Landtraining is voor schaatsers een belangrijke basistraining in de zomer. Je verbetert je coördinatie, schaatstechniek, rompstabiliteit, lenigheid, maar ook kracht en uithoudingsvermogen.

Informatie landtraining

De training wordt gehouden op het sportpark “de Pelikaan”, bij voormalig clubhuis Oranje – Zwart. We verzamelen bij de kleedkamers. Zie ook de kaart.
Je kunt eventueel gebruik maken van de kleedkamer.

Landtraining 2019

Pupillen
Start: Woensdag 17 april 2019
Tijd: 19.00 – 20.00 uur
Trainers: Tetske Stuiver en Wil van der Vegt

Junioren en ouder
Start: Woensdag 17 april 2019
Trainers: Tetske Stuiver en Wil van der Vegt

0f80f423f9

Skeelertraining

Met skeeleren verbeter je je techniek en train je je uithoudingsvermogen. Naast de skeelertraining organiseert schaatsvereniging Zwolle in het zomerseizoen 5 keer een Night Skate in Zwolle. Een uniek skate evenement door Zwolle. Kijk voor meer informatie op de website van Night Skate Zwolle.

Informatie skeelertraining

Het dragen van een helm is verplicht. Overige bescherming wordt aanbevolen. De training gaat bij slecht weer ook door, dan wordt er looptraining gegeven. Neem dus ook altijd je loopschoenen mee.

Skeelertraining

Met betrekking tot de skeelertraining vindt er een inventarisatie plaats onder de leden. We willen onder andere weten welke leden willen skeeleren en op welke skeelerbaan.