Zomertrainingen 2021

De corona-maatregelen zijn verruimd, we kunnen weer buiten in groepjes trainen.
Toch zullen we ons nog aan de volgende maatregelen moeten houden:

• Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus. Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.
  • Houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering tijdens het sporten voor iedereen jonger dan 27 jaar).
  • Je volgt de hygiënevoorschriften van het RIVM op.
  • Geforceerd stemgebruik, zoals schreeuwen, is niet toegestaan.
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor de training aan op het sportpark en ga na afloop direct naar huis.
  • Desinfectiemiddelen zijn beschikbaar voor het disinfecteren van handen en sportmaterialen.
  • De kleedkamers en de toiletten blijven gesloten. De sporters wordt dan ook gevraagd om in sportkleding naar de training te komen en ook na de training weer in sportkleding naar huis te gaan. Laat waardevolle spullen thuis.
  • Omdat er bij onweer/bliksem niet geschuild kan worden in de kleedkamer, wordt de training bij dreigend onweer afgelast. (ook bij geringe kans op onweer)

Afspraken voor de leden tot en met 26 jaar oud:

• Geen ouders op het sportpark. Kinderen worden op de parkeerplaats afgezet en weer opgehaald.
  • Kunnen georganiseerd en onder begeleiding van een trainer samen buiten sporten.
  • Tijdens de trainingen van schaatsvereniging Zwolle, worden de trainingslocaties gezien als “sportaccommodatie” en geldt de 1,5m afstand regel tijdens het sporten niet. Wel moet 1,5 m afstand worden gehouden van de trainers.
  • Trainingsmiddelen gedurende de gehele training persoonlijk houden. Bijv. elastiektraining met twee personen in een elastiek kan niet.
  • Alle oefeningen dienen alleen en zelfstandig door de sporter uitgevoerd te worden, zonder fysieke begeleiding van de trainer.
  • Let bij uitvoering van deze oefeningen dat veiligheid niet in het gedrang komt. De trainer of andere sporters mogen de sporter niet fysiek ondersteunen.

Voor leden van 27 jaar en ouder geldt:

• Tijdens de trainingen van schaatsvereniging Zwolle, worden de trainingslocaties gezien als “sportaccommodatie”. Daarom mag deze leeftijdsgroep sporten in viertallen (excl trainer). De sporters moeten daarbij wel onderling 1,5 m afstand houden.
  • De viertallen mogen gedurende de training niet van samenstelling wisselen. De onderlinge afstand tussen de sporters van een viertal is tenminste 1,5 meter. De afstand tussen de verschillende viertallen dient meer dan 1,5 meter te zijn zodat er geen sprake is van groepsvorming. Om instructie te geven aan een viertal mag een trainer van viertal naar viertal, mits tenminste 1,5 afstand van ieder viertal wordt gehouden. Groepsinstructie aan meerdere viertallen in één keer mag niet.
  • De viertallen worden voorafgaand aan de training door de trainers ingedeeld en elk viertal krijgt het trainingsschema toegestuurd. Voor het begin van de training zoeken de viertallen elkaar op zonder een groep te vormen met andere viertallen en beginnen hun warming-up.

Fietstrainingen

De fietstrainingen gaan van start op maandag 26 april.

Maandag 26 april starten de wekelijkse fietstrainingen om 19:00 uur.
De trainingen zullen worden gegeven door Janine Slootstra, Frits Spek, Henk Jan Stuiver.

Voor de fietstrainingen zijn de volgende specifieke corona-maatregelen van toepassing:

• Voor de fietstraining wordt niet (zoals gebruikelijk) verzameld bij de IJsselbrug, maar komt iedereen individueel naar het afgesproken parcours.
  • Op het parcours zoeken de viertallen elkaar op, zonder een groep te vormen met andere viertallen.

Graag willen we vooraf weten hoe groot de opkomst is, zodat we kunnen bepalen hoeveel/welke trainers er ingezet moeten worden. Daarom word je gevraagd om je voor iedere fietstraining aan te melden, middels een digitaal aanmeldformulier. Zie de mail hiervoor.

Tot slot: het dragen van een fietshelm is verplicht en zorg dat je materiaal in orde is!

We zien jullie graag weer bij de fietstrainingen!

Land/droogtrainingen

Trainingen voor leden jonger dan 12 jaar starten dinsdag 13 april.

De landtrainingen voor leden jonger dan 12 jaar zijn wekelijks op dinsdagavond om 18:30 uur bij De Pelikaan.
De trainingen worden gegeven door Wil van der Vegt.

Verzamelen op het grasveld bij de kleedruimten van De Pelikaan.

Trainingen voor leden van 12 jaar t/m 26 jaar starten woensdag 14 april.

De landtrainingen voor leden van 12 jaar t/m 26 jaar zijn wekelijks op woensdagavond om 19:00 uur bij De Pelikaan.
De trainingen worden gegeven door Emiel de Groot.

Verzamelen op het grasveld bij de kleedruimten van De Pelikaan.

Trainingen voor leden van 27 jaar en ouder starten woensdag 14 april.

De landtrainingen voor leden van 27 jaar en ouder zijn wekelijks op woensdagavond om 19:00 uur bij de parkeerplaats van de Agnietenplas.
De trainingen worden gegeven door Wil van der Vegt.

De kleedruimten van De Pelikaan kunnen niet gebruikt worden en blijven gesloten. Ook de toiletten zijn gesloten.

Skeelertrainingen

Ook dit jaar worden er elke zaterdagochtend weer skeelertrainingen gegeven op de skeelerbaan bij de Wythmenerplas in Zwolle (gelegen aan de Zalnéweg).

Dit jaar zijn er twee groepen die op verschillende tijden trainen:

Leden t/m 12 jaar starten zaterdag 24 april om 9:00
Trainer Wil van der Vegt.

Leden van 12 jaar en ouder starten zaterdag 17 april om 10:00
Trainer Emiel de Groot

Bij een skeelertraining is een helm verplicht en andere beschermingsmiddelen zoals handschoenen, knie en polsbescherming, zeker bij beginnende skeeleraars aanbevolen.

Als de baan te nat is om te kunnen skeeleren zal een looptraining worden gedaan, neem dus ook je loopschoenen mee naar de training.

Meld je af bij de trainer als je niet naar de training komt!

Om de sporters en trainers gezond te houden en de risico’ s op corona-besmetting zo ver als mogelijk te beperken, moet iedereen zich wel aan enkele afspraken houden. Zie gemaild protocol met deze afspraken en praktische informatie voor de start van de training.
Voor uitgebreide actuele informatie en antwoorden op veel gestelde vragen verwijzen wij verder naar de website van de KNSB.

Veel plezier met lekker buiten trainen!