Recreanten

De trainingsgroep van recreanten is een bonte verzameling van schaatsliefhebbers. De één begint net met schaatsen, de ander traint voor de (alternatieve) Elfstedentocht en weer een ander kan zich tijdens de clubwedstrijden (bijna) meten met wedstrijdrijders. De één is net twintig, de ander net gepensioneerd. Buiten het sportieve aspect is het sociale aspect voor velen van groot belang.

Wintertraining

De recreanten trainen op dinsdagavond op een speciaal trainingsuur op ijsbaan De Scheg in Deventer, onder begeleiding van een gediplomeerde KNSB trainer. Tijdens de ijstraining wordt gewerkt aan het verbeteren van de schaatstechniek, maar worden ook verschillende trainingsvormen gedaan zoals interval. Meer informatie over de ijstraining vind je op de pagina wintertrainingen.

Zomertraining

In het zomerseizoen wordt de basis voor het volgende winterseizoen gelegd. Er wordt dan op woensdagavond een looptraining gegeven. Je verbetert tijdens deze training je coördinatie, schaatstechniek, rompstabiliteit, lenigheid, maar ook kracht en uithoudingsvermogen. Daarnaast kun je als recreant op maandagavond deelnemen aan de fietstraining. Meer informatie over de zomertrainingen vind je op de pagina zomertrainingen.

Het staat je vrij als recreant de voor jou meeste geschikte trainingen bij te wonen.