Beste leden,

Na het uitstellen van de ALV en het stamppotbuffet zullen we ook de start van het zomerseizoen moeten uitstellen door de Corona risico´s van groepsactiviteiten. Daarom komen alle groepstrainingen te vervallen totdat het verantwoord is om gezamenlijk en in groepen te trainen. Op dit moment is dus ook nog niet duidelijk wanneer de start van het zomerseizoen zal zijn. Hiervoor volgen we de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van de NOC-NSF. De verwachting op dit moment is dat tenminste alle groepstrainingen tot 1 juni zullen vervallen.

Zodra het weer verantwoord is om in groepen te trainen, zullen we een update geven en de startdata voor de groepstrainingen per mail en op de website publiceren. Jullie kunnen er vanuit gaan dat we dan de volgende groepstrainingen weer zullen gaan verzorgen:

Maandagavond:           fietstrainingen

Woensdagavond:         looptrainingen

Zaterdagochtend:         skeelertrainingen

Hoewel we voorlopig niet gezamenlijk kunnen trainen, zijn er binnen de nu geldende Corona maatregelen wel mogelijkheden om individueel te trainen en zo ook gezond en fit te blijven. Daarbij geeft het RIVM de geldende corona-maatregelen waar we ons aan moeten houden en heeft de NOC-NSF dit vertaald naar adviezen voor sporten en bewegen. De KNWU geeft ook adviezen voor het individueel trainen op de fiets. Zie de websites:

–       https://www.rivm.nl/

–       https://nocnsf.nl/nieuws/2020/04/sport-en-beweegadviezen-in-tijden-van-het-coronavirus

–       https://www.knwu.nl/magazine/kan-ik-gezien-het-coronavirus-nog-buiten-fietsen

Buiten fietsen en hardlopen is individueel binnen de corona-maatregelen nog maar beperkt mogelijk, omdat afstand houden in de praktijk lastig zal zijn. Als je de mogelijkheid hebt om op een rustige route en een rustig tijdstip buiten een training te doen, dan is het een mooie kans om een basis te leggen voor je duurvermogen. Sporten op een lage intensiteit is een goede basis voor de rest van het seizoen en zorgt ook dat je weerstand minder te verduren heeft dan bij een intensieve intervaltraining.

Om als club toch nog gezamenlijk te kunnen trainen gaan we ´online´!

Via ZOOM gaan we op woensdag 15 april om 19:15 uur starten met een wekelijkse online-droogtraining waaraan iedereen vanuit de woonkamer kan meedoen. Met kracht-, balans- en uithoudingsoefeningen kunnen we zo aan onze conditie werken.

Voor inlog gegevens zie je mail.

De training start om 19:15 uur, maar het is aan te raden om al eerder de verbinding te maken, zodat je zeker op tijd bent. De training zal 30 tot 40 minuten duren.

Op dit platform zie je de instructies van de trainer (Emiel) en ook de beelden van de webcams van de andere deelnemers. Het wordt dus samen trainen, samen zweten, maar zeker ook samen lachen! Het enige wat je nodig hebt is een computer of tablet of telefoon (liefst met webcam), een bidon en een beetje ruimte.

De bedoeling is dat dit echt een clubtraining wordt voor alleen de leden en huisgenoten die graag meedoen, dus het is niet de bedoeling om deze link verder te delen.

Graag tot ziens bij de online-training! Blijf gezond en fit,

Koen Linssen

(namens de TWcie en de trainers van Schaatsvereniging Zwolle)