Kleding

IMG-20131219-WA0000

De Schaatsvereniging Zwolle heeft voor haar leden speciale verenigingskleding. Deze kleding dient iedereen op de ijs training te dragen. Zo zijn de leden herkenbaar voor de trainer op de ijsbaan. Ook de herkenbaarheid voor de vereniging naar buiten wordt hierdoor gewaarborgd. Tevens heeft de vereniging verplichting richting de sponsoren, om hun logo’s duidelijk zichtbaar te dragen.

Klik hier om een pdf met alle club kleding en de prijzen te bekijken

De kleding kan twee keer per jaar besteld worden via de webshop van Bioracer. Leden zullen hierover vooraf per email door de kleding commissie geïnformeerd worden. De bestelde kleding wordt afgeleverd bij de kleding commissie en kan afgehaald worden bij:
Liesbeth van Vilsteren
Meester Koolenweg 39 in Zwolle
tel. 038-4212234, email: kleding@schaatsverenigingzwolle.nl

Sinds kort is er de mogelijkheid om tweedehands kleding aan te bieden of aan te vragen via de Facebook groep: facebook.com/groups/kleding.svz

Tweedehands kleding kan eventueel ook bij Liesbeth van Vilsteren ingeleverd worden en zij zal dit dan namens de aanbieder verkopen.

Winterkleding

De winterkleding voor de training bestaat uit een trainingsjas, schaatsbroek/salopette of schaatspak.
Op de ijsbanen en binnen onze vereniging is het verplicht om handschoenen en een muts te dragen.

Voor pupillen is binnen onze vereniging een helm verplicht, voor junioren wordt dit ook dringend aangeraden.

Voor de wedstrijden is een schaatspak aan te bevelen, maar voor pupillen voldoet een schaatsbroek en -jas ook prima.

cadomotus-alpha-aeroshields-1Schaatshelm

Binnen de vereniging is een schaatshelm voor pupillen verplicht.

Ook is de schaatshelm door de KNSB verplicht is gesteld voor marathonschaatsers en diverse evenementen als de Weissensee. In het algemeen worden schaatshelmen steeds meer standaard onderdeel van de uitrusting bij het schaatsen.

Om die reden introduceert de schaatsvereniging een schaatshelm die overeenstemt met de voor de schaatsvereniging Zwolle kenmerkende uitingen:

– Alpha Aerospeed helm van Marchese, met;
– blauw kapje met wit logo schaatsvereniging

Deze helm en/of bijbehorend kapje wordt door Lindenholz aangeboden voor € 105,60 (helm: € 85,65 en kapje inclusief logo € 19,95).

Voor wie daar gebruik van wil maken kan zich dan ook wenden tot Lindenholz te Rouveen.

Zomerkleding

De vereniging heeft verschillende  zomerkleding. Namelijk een skeelerpak, wieler- en loopkleding.

Bij de skeeler- en wielertraining is een helm verplicht voor iedereen!

Skeelerpak ontwerp 2015
Loopkleding ontwerp 2015