Inschrijven langebaan wedstrijd

De wedstrijdkalender en inschrijven

De meeste wedstrijden worden verreden op de gewestelijke uren op zaterdag- en zondagavond (vanaf 17.30 uur), zowel in Deventer. De kalender van de wedstrijden staat op www.knsboost.nl en/of inschrijven.schaatsen.nl/#/wedstrijden . Op de online kalender op genoemde sites kun je zien welke wedstrijden er in het seizoen zijn gepland. Je moet er op letten, dat er altijd wijzigingen in de schema’s kunnen optreden.

Op de genoemde sites moet je je ook inschrijven. Inschrijven is mogelijk vanaf woensdag twee weken voor de wedstrijd. Op het moment dat de wedstrijd open is, is ook het woordje “open” of “inschrijven” zichtbaar op de kalender.

Voor wedstrijden waar een maximum aantal deelnemers is aangegeven, sluit de inschrijving op de wedstrijddag om 12:00 uur. Als het maximum aantal deelnemers eerder is bereikt sluit de inschrijvingsmogelijkheid. Indien een rijder zichzelf afmeldt vóór 12:00 uur op de wedstrijddag, dan gaat de wedstrijd weer open totdat het maximum weer is bereikt of het tijdstip van 12:00 uur. Ons advies is regelmatig op de wedstrijdkalender te kijken. Niet inschrijven is niet deelnemen.

Extra deelnemers/wedstrijden

Als blijkt dat er extra deelnemers aan een wedstrijd kunnen worden toegevoegd (op basis van berekening), dan wordt de inschrijving heropend op de woensdag voor de wedstrijd, een aangemerkt als “extra” wedstrijd. De opening van die extra wedstrijd vindt plaats op een random bepaald tijdstip tussen 0:00 en 12:00 uur. De extra wedstrijd is dan open voor andere categorieën rijders (zie hieronder) dan waarvoor de wedstrijd in eerste instantie was bedoeld.

Soms zijn er ook (extra) wedstrijden in Enschede, zie www.bctwente.nl, waar je je vrij voor kan inschrijven (dus geen trainingskaart nodig maar meestal wel onder betaling van inschrijfgeld).

Hoe schrijf ik online voor een wedstrijd in?

De elektronische aanmelding voor de wedstrijd gaat in 4 stappen.

Stap 1
Stap 2
  • Log in met je KNSB relatie nummer
  • Vul de gewenste afstand combinatie in (er is niet altijd een keuze-mogelijkheid)
  • Klik op volgende
Stap 3
  • Kijk of de ingevulde gegevens kloppen
  • Klik op volgende
Stap 4
  • Je inschrijving wordt toegevoegd
  • Je ontvangt een email ter bevestiging

Hierbij een voorbeeld voor het opgeven van een wedstrijd.

Bij elke wedstrijd waarvoor schaatsers zich hebben aangemeld verschijnt het woordje ‘lijst’ in de kalender. Als je daarop klikt kun je zien wie zich al hebben ingeschreven. Controleer altijd of je aanmelding is gelukt en of je naam op de voorlopige inschrijf ‘lijst’ staat.

Je kunt je alleen maar aanmelden voor wedstrijden die staan gepland voor jouw categorie (klasse). Inschrijven voor een andere wedstrijd is niet mogelijk. Je kunt de inschrijf voorwaarden ook nog nalezen op www.knsboost.nl/uitleginschrijven.php.

Hoe kan ik afmelden/wijzigen afstandscombinatie?

Mocht je onverhoopt toch niet mee kunnen doen aan de wedstrijd waarvoor je je al wel had ingeschreven, dan moet je je zo spoedig mogelijk afmelden. Dit kun je doen door op de link (online wijzigen) te klikken onderaan in je email-bevestiging. Zolang de wedstrijd nog open is kan je ook zelf je afstandscombinatie wijzigen via deze link. Bij afmelden voor een wedstrijd dient altijd de reden te worden vermeld. Op de website komt dan een streep door je naam te staan bij de voorlopige inschrijflijst. Afmelden kan nog tot 11:30 uur op de dag zelf bij de desbetreffende wedstrijdleider (zie de ontvangstbevestiging of op de wedstrijdkalender).

In het geval dat je je niet tijdig hebt afgemeld, afmelden zonder geldige reden of afmelden vanwege dubbel inschrijven kan tot uitsluiting van een volgende wedstrijd leiden (dubbel inschrijven telt niet voor: interclubs, NO wedstrijden of andere selectiewedstrijden). Je bent zelf verantwoordelijk voor het afmelden.

Hoe kan ik zien wanneer ik moet starten?

De startlijst van een wedstrijd wordt iedere wedstrijddag omstreeks 14:00 uur op de website www.knsboost.nl en/of inschrijven schaatsen.nl geplaatst.

Kan ik al zien welke kleur wedstrijdbandje ik moet dragen?

Iedere wedstrijdrijder/-ster moet zelf voor 4 wedstrijdbandjes zorgen wit/rood/geel/blauw. Op de startlijst staat vermeld welke kleur bandjes je nodig hebt die wedstrijd. Dit bandje draag je om de rechterarm, zodat de jury de band goed kan zien. Rood en Blauw zijn voor het starten in de buitenbaan, Wit en Geel voor het starten in de binnenbaan. Zorg dat je altijd 4 kleuren wedstrijdbandjes bij je hebt, want er kan altijd een wijziging in de startlijst komen en dan moet je misschien een andere kleur bandje om. Zie verder bij Startprocedure.

Hoe schrijf ik me in voor de Clubkampioenschappen?

Wanneer en hoe je je kunt inschrijving voor de clubkampioenschappen wordt tijdig aangekondigd via de mail en social media.

Clubkampioen 2014-2015